Sunday, August 9, 2009

SEMANGAT 46

46 years ago on this very day the 9th of august 1963 I was born at kg serkam....

Hmmph....nampaknya bertambah setahun lagi usia yang tuhan pinjamkan untuk ku...
Kalau kereta yang seusia aku ni dah masuk bengkel dah jadi besi buang.... recycle dan jadi benda lain...
tapi aku insan yang serba dhaif ini masih bernafas,
masih merasai kenikmatan makan.....
lebih beruntung lagi dikurniakan 8 orang anak yang mengingat hari lahir bondanya ini..
selamat hari jadi buat diriku... (sebab ini blog aku kan....)
selamat hari jadi...
selamat hari jadi....
selamat ulangtahun kelahiran...

thank u RBB for sharing half of that age...
maknanya...aku hidup sebagai insan bersendirian bernaungkan ayah dan bonda sehingga usiaku 23 tahun.
selepas itu... aku melalui kehidupan ku di bumi ini bersama-sama RBB ...
dan diam tak diam dah 23 tahun aku bersama RBB...
diam tak diam... kami dah ada anak yang usianya dah 21 tahun.....

syukur kepada Ilahi yang memberikan anugerah kehidupan ini...

(terima kasih juga buat Kamaliah dan Salwa ex student masa kat Seri Mahkota... yang sentiasa ingat birthday saya dan ustazah Masturah)

1 comment:

keym said...

same-same..he3..cgu sntiase dlm ingatn kami..kami kt sini rindu secgt kt cgu..hope cgu sntiase sukses slalu..