Friday, July 17, 2009

TENSION....TENSION....TENSION

17 julai, 2009(jumaat)

"sapa bagi tazkerah pagi tadi" tanya RBB sebaik umi menaiki kereta untuk pulang ke rumah.
"tazkerah?" umi cuba memikirkan ... bila pulak umi menghadiri tazkerah
"oh...ustaz Md Nawi" jawab umi lama selepas cuba mengingat kembali jadual umi buat hari ini. Terasa seperti sudah lama umi menghadiri tazkerah pagi jumaat tu.

Sebenarnya pagi tadi umi tergesa-gesa ke maktab untuk menghadiri tazkerah jumaat pagi di dewan seri melur anjung hikmah. Tazkerah sudah bermula sewaktu umi memasuki bilik tersebut. Seminggu sekali mendengar kuliah seperti itu membuat umi rasa terisi dengan sesuatu yang boleh memberi kekuatan untuk umi lalui hari-hari di maktab.

Sehabis tazkerah umi bergegas ke DTF untuk menghadiri mesyuarat di situ yang sepatutnya bermula pukul 8.30 pagi. Umi terpaksa bersedia awal sebab diamanahkan untuk menjadi pencatat minit mesyuarat.

So .....mendengar dan mencatatlah umi sepanjang mesyuarat itu.... dan berlalulah suatu pengalaman yang amat mendera....mencatat... mendengar....menghadam apa jua yang disampaikan.. dari pukul 8.30 sehinggalah pukul 5.00 petang hanya berhenti untuk makan dan solat zohor sahaja.. ouch... penderaan betul.

Lebih sakit lagi... kuliah umi untuk kumpulan KPLI BK selama 2 jam terpaksa umi tinggalkan.. dan terpaksa umi ganti pada masa lain... pedih....pedih....

Terlalulah stres nya umi menghadapi mesyuarat itu sehingga bila sampai di hujung hari umi dah terlupa apa yang umi lakukan pada awal harinya....

dan esok ada kelas ganti...

lebih stres lagi kumpulan KPLI BK akan menghadiri taklimat esok pagi...

maknanya bertambah lagi 2 jam.... kelas yang perlu umi ganti...

please..........help me.....

No comments: