Thursday, July 30, 2009

ONE STEP AHEAD.....

Minggu ini umi dapat panggilan daripada my ex student KU KPLI SN syikin yang dah posting kat Serawak. Syikin adalah my second ex student kat IPPM yang menghubungi umi daripada tempat dimana dia dipostingkan. Sebelum ini KU KPLI PK Zaleha menalipon umi untuk memaklumkan yang dia dah dipostingkan di Selangor (kalau tak silap ingatan umi).

Umi gembira dapat berita daripada ex student. Umi masih lagi terima sms daripada bekas pelajar semasa umi mengajar di SMK Seri Mahkota dulu....To receive news from my ex students especially from ex IPPM was something to me... coz I am remembered....and I am also feeling old..... so old.....very old....bekas pelajar dah melangkah berlangkah-langkah ke hadapan...milestone ahead....very much ahead.

Thus, suka atau tak suka umi terpaksa akui, yang I am getting older....semakin veteran... dan sudah semakin uzur...Being a teacher...teaching kids... teaching youngsters... and teaching elderly....bawa banyak makna dalam kehidupan keguruan umi....kerana kita mendidik insan yang beremosi... insan yang mempunyai memori... dan salah satu memori mereka adalah bersama kita...

Moga memori mereka bersama umi adalah memori indah yang tak akan mereka lupakan.. Bagi mereka yang punya kenangan pahit ketika bersama umi... maafkan umi.... aku hanya guru biasa... mengajar biasa-biasa aje.

(thanks syikin...thanks juga buat leha... moga jadi guru yang cemerlang)

1 comment:

cahaya kemasyhuran said...

cikgu sentiasa d hati kami.i'A.terima ksih cikgu~