Sunday, April 20, 2008

Buat anak-anak Ummi semua.

Assalamualaikom.

Hari ini hari Ahad. Sepatutnya jadi hari cuti untuk istirihat tapi tidak buat ummi. Banyak kerja yang dah overdue. Walaupun biasanya ummi keep tract dengan semua tugasan. Ummi dalam proses penyesuaian diri sebenarnya dari menjadi guru di sekolah kepada menjadi guru di sebuah kolej yang melatih bakal guru. Dari pertengahan Februari sehingga kini baru dapat rehat sedikit. Jika tidak sentiasa outstation. Challenging and at the same time tiring.
Last friday mengganti kelas. Kalau tidak NCR masa ISO. Hmmm... nak buat camna. Mujur ada bahan youtube mengenai power teaching dapat membantu menceriakan hidup ummi bila berada dalam kelas. Tak tau lah anak-anak murid bakal guru dalam kelas ummi ceria atau tidak dalam kelas itu. Ummi tahu mereka juga seletih ummi yang mengajar. Bahkan lebih lagi. Baru habis PBS nak kena pergi BIG pulak. Kesian. Tapi kesulitan hari ini untuk keselesaan pada masa akan datang. Hadapi lah dengan tabah.

Pagi ini dengar berita pemergiaan Ustaz Denan. Insaf ummi... betapa usia kita ini hanya pinjaman belaka. Sampai masa diambil kembali menemui Ilahi.

Buat semua anak-anak Ummi. Moga ingat Allah selalu dalam apa jua keadaan.

No comments: