Sunday, September 27, 2009

KENANGAN HARIRAYA 2009

Gembira……itulah ayat yang dapat umi luahkan…

Buat pertama kalinya umi menjadi tuan rumah untuk majlis hari raya sepenuhnya…

Sebelum ini umi membuka rumah di Serkam bersama-sama adik beradik lain di serkam.

Sejak tinggal bersama arwah emak…sudah jadi satu kemestian untuk umi menjadi 'host' kepada majlis sambutan hariraya kami sekeluarga di serkam.

Selepas umi berpindah ke rumah sendiri apabila arwah mak umi meninggal…umi masih lagi bertindak sebagai 'host' di rumah serkam setiap kali hari raya.

Tetapi untuk pertama kalinya tahun ini umi melepaskan tanggungjawab sebagai 'host' itu kepada kakak umi yang sulong.

Sebaik membuka rumah di sg rambai, rumah umi didatangi pengunjung yang terdiri daripada saudara-mara, jiran sekampung dan bekas pelajar umi .

Kemahiran umi memasak pun teruji lah nampaknya tahun ini…. Seronok rasanya…menjadi pengelola majlis di rumah sendiri….walaupun ada juga problem yang muncul…tapi akhirnya umi dapat merasakan kemeriahan hariraya …..

Buat anak-anak umi terima kasih kerana bersama-sama umi menziarahi sanak saudara terdekat…walaupun kami ramai namun mampu jugak kami beraya bersama-sama dengan menaiki dua buah kereta….seronok dapat bersama-sama semua anak-anak berjumpa dengan saudara terhampir di kampong….

Buat anakanda amar…. Terima kasih kerana akur pada jadual yang umi tetapkan walaupun terpaksa mengorbankan game… dan…..bara api nya itu…

Buat anakanda hajar… terima kasih kerana tolong mengemas rumah sempena hari raya…

Buat anakanda eta dan eyeman…terima kasih kerana membantu memasak dan mengemaskan pakaian di rumah.

Buat anakanda ali…. Terimakasih kerana membantu umi mengemas rumah…(perkara yang baik kekalkan…yang buruk elak kan)

Buat anakanda wani dan najihah… terima kasih kerana membantu menceriakan hari raya di rumah kita… terima kasih kerana memahami…

Buat RBB….terima kasih kerana sentiasa bersama saya di waktu senang dan sukar…

Kalian semua di hati umi……SELAMAT HARI RAYA…MAAF ATAS SEGALA KEKURANGAN UMI SEPANJANG MEMBESARKAN KALIAN SEMUA….

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI …2009

3 comments:

sikulat said...

kakngah.. mana ucapan utk abu dzar?
hehe..

p/s: sori kami je agaknye tak smp rumah kakngah .. huhu.. Nor minta maaf banyak2 ye .. Insha Allah.. ada rezeki smpla kami di lain masa..

abu dzar al-husaini said...

huhuhu macam mana lah anak ke 3 tue boleh tertinggal?

EimaruSi|ence™ said...

Anak ketiga kan selalu taat...
sume da tau tuh...So takyah bg penghargaan pon takper..:)