Wednesday, September 9, 2009

BERITA SI HAJAR....

9 hb 9 tahun 2009.

"salam. tahniah. berita aja dah keluar dalam berita harian" demikian sms ringkas umi terima daripada RBB..

masa tu umi dalam sesi pembentangan self review report untuk MQF di Dewan Seri Melur.
umi pun tertanya-tanya gak..apa hal lah plak si hajar ni ada keluar dalam berita . Berita harian plak tu.

"berita apa" SMS daripada RBB umi jawab ringkas.

"tengok berita harian. muka surat 4 edisi Melaka/Negeri Sembilan. Terima kasih" balas RBB.

Sepanjang bengkel selepas itu umi cuba memikirkan apa agaknya berita berkaitan anak kedua umi ni yang telah keluar di berita harian. Biasanya kalau kawan-kawan menyebut bahawa berita tentang RBB keluar kat surat khabar atau tv atau radio...umi dah tak berapa kisah lagi..sebab memang berita RBB memang selalu keluar di dada-dada akhbar...mengalahkan celebrity pulak...tapi bila kisah anak umi keluar dalam berita memang curiosity umi meluap-luap..

On the way ke surau untuk solat zohor ..umi singgah untuk melihat surat di pigeon hole umi. Sementelah ada seorang rakan pensyarah sedang menelaah berita hari itu..umi pun menjenguk jugak kot-kot ada beritanya disitu...

so cari-cari punya cari..nampaklah wajah Hajar sejelas-jelasnya di muka surat yang dinyatakan oleh RBB...memang sah itulah anak kedua umi...

"kami bangga dapat menjayakannya kerana ia turut memberi peluang pelajar UIK mempraktikkan ilmu dan kemahiran kejururawatan" kata Siti Hajar Rahimin, Pengarah program amal di rumah anak yatim, rumahku sayang di taman pancor jaya....

banyak juga informasi yang dirujuk kan daripada temuramah pemberita dengan hajar...

"dah tengok, besar sungguh muka hajar" sms umi kepada RBB untuk memaklumkan bahawa umi telah dapat menjejaki berita mengenai hajar.

"Pengarah program...macam buyah dia je" balas RBB bangga sekali jejak langkahnya yang memang aktif sewaktu di kampus sebagai Timbalan YDP PMUKM di ikuti juga oleh anaknya sendiri.

Umi dapat merasakan kegembiraan RBB sebagai seorang ayah pabila anaknya melakukan sesuatu yang positif dalam kehidupan terutamanya yang melibatkan kemasyarakatan.

Bagi umi yang juga dulu aktif berpersatuan sewaktu di kampus ketika di universiti dulu jika ada anak-anak umi yang ingin melibatkan diri secara aktif dalam aktiviti ko ku.. apa salahnya. Cuma seaktif-aktif umi dalam pertubuhan pelajar di universiti dulu umi mesti pastikan kecemerlangan umi dalam kurikulum tidak terabai...barulah kehidupan kita sebagai pelajar di IPT seimbang.

Apa pun...umi bangga dengan pencapaian hajar dalam kurikulum dan ko kurikulum.. Moga Hajar berjaya muncul sebagai pelajar cemerlang di kolej... terus berusaha...capai setinggi yang mungkin.

terima kasih....kerana memberikan kegembiraan di hati kami....

2 comments:

EimaruSi|ence™ said...

Mak ngah tak lampirkan keratan sekali ker?
bleh tengok sama2..

kimarejha said...

huhuhuhu...gamsahamnida...hihihihi..xdpt bc lg berita 2...mase kuar kt metro pn xdpt bc